11 кл Урок за 05.05 «Населення України»

Урок за 05.05

«Населення України»

Завдання для виконання

1)    Опрацювати параграф 28 та конспект до уроку 

2)    Дати відповіді на запитання:

1. Укажіть три області України де чисельність мігрантів, які прибули найвища (карта ст. 166).

2. Укажіть три області України де численність мігрантів, які вибули найвища (карта ст. 166).

3. Укажіть області України в яких міграційний приріст від 0 до 10 осіб на 1000 осіб (карта ст. 166).

4. Укажіть міські агломерації України (карта ст. 168).

Виконане завдання  надсилайте на електронну пошту taisiyalypur1@gmail.com      

 

Конспект до уроку: «Населення України»

Населення – сукупність людей, які постійно живуть на певній території.

·       Постійне населення – мешкає весь час

·       Наявне населення – те що живе в певний час на певній території

Головне джерело інформації про населення – перепис, в Україні останній відбувся у 2001 році.

Чисельність населення України за 2019 рік – 41,9 млн. осіб, а за 2018 рік – 42,4 млн. осіб, в 1993 році – 52 млн. осіб, тобто населення країни скорочується.  

Розглянути мал. 101 на ст. 164  

Природній рух населення:

ü Сукупність процесів народжуваності, смертності та природного приросту.

ü Вимірюється у проміле (‰), тобто розрахунок кількості осіб на 1000 жителів за рік.

ü Природній приріст – різниця між показниками народжуваності та смертності. У 2017р. природній приріст склав -5,1 особи на 1000 осіб (тобто він від’ємний).

ü Депопуляція – природне вимирання населення.

ü «Старіння нації» - процес  збільшення у віковій структурі людей похилого віку.

ü Чинники, які впливають на скорочення населення: військова нестабільність (бойові дії), економічна нестабільність (рівень життя), соціальні причини, екологічна ситуація.

Механічні процеси в Україні:

o   Міграція – переміщення людей з одних місць проживання в інші.

o   За напрямком міграції бувають: внутрішні (в межах країни), та зовнішні (виїзд за межі держави).

o   Еміграція – виїзд за межі країни на постійне місце проживання.

o   Імміграція – в’їзд до країни на постійне місце проживання.

o   Сальдо міграції – різниця між кількістю прибулих і вибулих.

o   Внутрішні міграції: переїзд за напрямком «село-місто», та «маятникова міграція».

o   За тривалістю міграції бувають: постійні, сезонні, тимчасові.

o   За формою переміщення – добровільні та примусові (депортація). 

o   Основні причини міграції: економічні, військові, політичні, національні, релігійні, екологічні.

o   Для України характерні міграції: економічна (люди виїжджають у пошуках роботи), до країни приїжджають із країн що розвиваються на навчання та у пошуках роботи, політичні іммігранти з окремих сусідніх країн.

Статево-вікова структура населення України 

§  В статевій структурі в Україні переважають жінки на 100 жінок приходиться 86 чоловіків.

§  Вікова структура: молодша група до 15 років (16,3%), середня група від 15 до 59 років (60,8%), та старша група  від 60 років і старше (22,9%).

§  Наймолодше населення проживає в Закарпатській, Волинській, Рівненській областях.

§  Найстаріше населення проживає в Чернігівській, Сумській, Донецькій, Луганській областях.

Розглянути мал. 103 на ст. 167 «Статево-вікова піраміда».

Система розселення – мережа населених пунктів на певній території з різноманітними зв’язками.

Форми розселення – міська та сільська. Головна ознака що відрізняє міське населення від сільського є характер зайнятості населення.

Розглянути мал. 104 «Основні типи поселень в Україні»   

На території України:

§  458 міст (найбільше міст на Донбасі та Прикарпатті, найбільші міста – Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів).

§  885 селищ міського типу

§  28388 сіл (найбільше сільських населених пунктів у Лісостепі)

Сільська групова форма розселення:

1.    Вододільна (малі села 200-500 осіб) – Полісся

2.    Долинно-яружна (великі села 500-1500 осіб) – Лісостеп та Степ

Гірсько-долинна – Карпати   


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Завдання за період 18.05-22.05

6-Б Урок за 19.05 6-В Урок за 20.05 «Кількість і розміщення населення Землі» та «Країни світу» Завдання для виконання:...